אודיסאה לחיים

הקטע הקודם          הקטע הבא

04/03/2002 : פתרון למצב

כבר הרבה זמן אני מסתובב עם ההכרה שדווקא יש פתרוו אפשרי למצב במדינה. אני קורא לו אפשרי כי הכל להתחרבש בתוכנית אבל כנראה שסיכוי גבוה, לדעתי שהמצב יהיה יותר טוב מהמצב במדינה כרגע.
אני רואה את הבעיה בהיות נקודת מצב שיווי המשקל הנוכחי: יש גוף ששולט על השטחים והוא מסרב לטפל בטרור ואף מסייע לו ואנחנו חסרי אונים. המצב בהחלט פחות טוב מלפני אוסלו - כלומר אנו לא שולטים במתרחש בשטחים והשטחים מלאים באנשים חמושים ומאומנים. רגע להסבר קצר: אני דווקא הייתי בעד אוסלו. ערפאת לא היה בעד . כשנדרש לעשות את הצעד ההיסטורי הוא לא היה מוכן. הוא העדיף להפסיד את כל מה שהשיג.
לכן מה שצריך לעשות הוא להביא לידי נקודת שיוו משקל אחרת: ליצור שליטה ישראלית על המתרחש וליצור מצב חדש דמוי אוסלו שיהיה בעל סיכויים גדולים יותר.
תוכנית " השלבים" שלי היא כדלהלן. (אנא קראו עד הסוף לפני שתביעו דעה בלב לגבי הכתוב)
1. צה"ל יכבוש מחדש את השטחים. לא במהירות אלא בחוכמה ובמינימום הרוגים. לפני הכיבוש תצא הודעה של ממשלת ישראל שהמטרה היא לא לשם הכיבוש אלא לשם יצירת מצב חדש - טוב יותר. הכיבוש יעשה בידיעת אם לא באישור ארה"ב.
2. לאחר הכיבוש יערך ניקוי האזור מהכנופיות החמושות מבחינת נשק,, תחמושת. לא יערכו יותר חיסולים.
3. השלב המכריע - מדינת ישראל תפנה את כל ההתנחלויות. הסבר מפורט: כל ההתנחלויות שבחבל עזה יפורקו לחלוטין . כל ההתנחלויות הקטנות ביו"ש יפורקו ויועברו לישובים הגדולים שיסופחו למדינת ישראל ( זמנית, באישור עתידי של ארה"ב והפלסטינים) או לתוך מדינת ישראל.
4. ישראל תודיע כי היא מוכנה לדבר עם כל גורם פנימי פלסטיני לצורך העברת סמכויות של כל השטחים בצורה שתיראה לשליטה פלסטינית מלאה.
שטחים שסופחו לישראל יוחזרו מטר למטר בשטח אחר.
5.סוגית ירושליים תישאר פתוחה לדורות הבאים לפיתרון. דבר אחד ישתנה: ההשתלטות האיסלאמית על הר-הבית והחפירות
בה יופסקו. השליטה הר-הבית תועבר חזרה לישראל בשיתוף פעולה עם הפלסטינים.
כל הסכם עם הפלסטינים יגובה ע"י הסכם כלל-ערבי ויהיה ברוח של הסכמי אוסלו.
במקביל יחתמו הסכמים עם סוריה וכל מדינה שתחפוץ בכך.
שימו לב שאין מדובר בחזרה על ההיסטוריה אלא פשוט ניסיון לצאת מהמצב הקיים הבלתי נסבל וניסיון לתת ליכולת ההידברות ניסיון שני מפוכח ואחראי.

נכתב ע"י דודי בשעה 22:20








דברים שאני עושה בשעות הפנאי:
יוגה ביום שני
DS9 ביום שלישי
לימודים ביום רביעי
אנטרפרייז ביום חמישי
וויאג'ר ביום שבת
המשך לתנ"ך