אודיסאה לחיים

הקטע הקודם          הקטע הבא

04/02/2002 : בדיוק חזרתי מיוגה ואני מאוד רגוע...

הבעיה היא שאני אף פעם לא מצליח להתרכז ממש ואני מתחיל לחשוב על הדברים בעבודה, בלימודים ובכלל דש בכל בעיות העולם...
הפעם דווקא עלה לי משהו מעניין תוך כדי, אז הנה:
נכון שעכשיו אמריקה והעולם המערבי יצאו במלחמה נגד הטרור בעולם באשר הוא טרור, ואפילו, למזלנו, הכניסו לרשימה גם את החיזבאללה וחלקים מארגוני הפלשתינים? חשבתי לי שהם צריכים לעשות אותו דבר בנושא הסמים.
ידוע לכולם שהסמים הם אחת הצרות הגדולות של העולם המערבי. הם בעצם מאיימים על המארג החברתי והפוליטי שלנו. ידוע שמי שמגדל את הסמים ומפיץ אותם הוא עבריין פלילי ולרוב הסמים מממנים ממשלים מושחתים ועריצים, ארגוני טרור וארגונים פליליים ובעצם מציתים עוד מלחמות בכל העולם.
לפי דעתי על אמריקה והעולם המערבי לצאת במלחמת חורמה לא רק נגד ארגוני טרור אלא גם נגד "ארגוני סמים" שמפיצים טרור בעולם שלנו – דרך הסם. עליהם לצאת נגד מי שמגדל את הסמים, מי שמעבד אותם ומי שמפיץ אותם. מדובר פה במלחמת גרילה שניתן לנצחה. נכון הוא שיהיה צורך בכניסה למדינות – כמו מדינות אמריקה הדרומית ולכמה חלקי מדינות במזרח התיכון, אבל זה בעצם מה שעשתה ארה"ב באפגניסטן ומתכננת לעשות בעוד מדינות.
"טרור הסמים" גבה ויגבה הרבה יותר קורבנות מאשר הטרור הנפשע של 11 בספטמבר. עלינו להילחם בו כי חיינו וחיי ילדינו תלויים בו.
ומנגד אני חייב להצהיר פה כי אני דווקא בעד לגליזציה מסוימת של מספר סמים קלים מאוד.
רגע, רגע....אני אנסה להסביר.
לפי דעתי, הרבה מאוד אנשים מגלים את הסמים הקלים בדרך זו או אחרת וכל פעילות בעולם שנעשתה עקב כך לא הצליחה. בשל חוסר החוקיות שלהם חלק מה"סחורה" היא פגומה או מורעלת ולכן מסוכנת לבריאות. בנוסף, שוב עקב המחתרתיות, לפעמים אין סחורה בשוק (כי תפסו אותה בגבול וכו'..) ואז אנשים פונים לסמים קשים יותר שמהם אין חזרה לחיים. הסמים מממנים ארגונים פליליים והרבה מסוממים מתחילים, שלא הזיקו לעצמם ולסביבה, פונים למעגל האלימות והזנות. אם מישהו יעשה מחקר היסטורי כיצד סמים אלו נהיו אי-חוקיים בעולם, הוא יגלה שתהליך עשייתם לאי-חוקיים אף פעם לא עבר ממש בדיקות מדעיות. ורבותיי, סיגריות הן סמים ואלכוהול הוא סם והם חוקיים, שוב מסיבה היסטורית. אם סמים קלים אלו יגודלו, יעובדו ויופצו בצורה מסודרת, הם יהיו פחות מסוכנים לבריאות. כספים יינתנו ע"י ממשלות לחקור את הסמים האלו כדי לדעת באמת מה הטוב והרע בהם ולהפיק מהם את המיטב, אולי אפילו ע"י טיפול גנטי.
אני מבטיח לכם שלא נהפוך לתרבות של מסוממים. כל האפוקליפסות שהיו עד היום כמו בהופעת המכונית או הטלוויזיה לא התממשו.
שוב, זוהי דעתי ורבים לא יסכימו איתי.
ולא, אני לא ניסיתי. נו, באמת – אני מריח סיגריות מרחוק ונגעל ואני מתחיל להסתחרר כשיכור מיין "תירוש".

נכתב ע"י דודי בשעה 23:13

יש 3 תגובות לקטע זה.


11/02/2002, 01:56: התגובה של אמיר
ומה עם האינטרנט?
לא סם?? מה תגידו?

09/02/2002, 13:04: התגובה של דודי
אני בהחלט לא דיברתי על הרואין שהוא סם קשה אלא על חשיש ודומיו.
מה שקרה בהולנד זה לא מייצג - ברור שאם במקום אחד עושים את העסק חוקי אז כל המסוממים מאירופה יבואו לשם. אך דמיין לעצמך את כל אירופה כמו הולנד? למסוממים לא יהיה איפה ללכת והם יתמסדו.

05/02/2002, 13:15: התגובה של יואב ספיר
הי. דוקא ניסיתי כמה פעמים :-)

ניקוטין ואלכוהול הם חוקים משתי סיבות. אחת, הם מזיקים הרבה פחות מהרואין וכדומה. השניה (והחשובה יותר), משום שהם סמים מערביים.

בקשר ללגליזציה: אפשר פשוט להסתכל על הדוגמא של הולנד. הפיכת הסמים הקלים לחוקיים גרמה לעליה דרסטית בשימוש בכל סוגי הסמים, גם הקשים. אפשר להסביר את בכל מיני דרכים (הצורך בריגושים לא-חוקיים וכולי) אבל העובדות מדברות בעד עצמן.







דברים שאני עושה בשעות הפנאי:
יוגה ביום שני
DS9 ביום שלישי
לימודים ביום רביעי
אנטרפרייז ביום חמישי
וויאג'ר ביום שבת
המשך לתנ"ך